PÄÄKONTTORI
Hämeenlinna
Linja-autoasema 2. krs
13100 Hämeenlinna
Puh. (03) 68 500
Avoinna Ma-Pe 8.30–15.30
ALUETOIMISTO
Lahti
Koneharjunkatu 2
15850 Lahti
Puh. (03) 782 4303
TILAUSAJOJEN TIEDUSTELUT JA TILAUKSET
puh. (03) 685 0100
sähköposti: myynti@pekolanliikenne.fi
Voit myös jättää tiedustelun/tarjouspyynnön kotisivujen lomakkeen kautta.
Kuljettajiemme ammattitaito ja hyvä palvelu ovat tunnusmerkkejämme.
Viemme ryhmänne perille turvallisesti, aikataulussa ja kokonaistaloudellisesti.
Viihtyisät, siistit ja ilmastoidut automme ovat aina siellä, missä asiakkaamme niitä tarvitsevat.
puh. (03) 68 500 | |
Tilausajot | |
puh. (03) 6850 100 | |
myynti[at]pekolanliikenne.fi | |
Linjaesimies | ajojärjestely |
Kari Mantere | linjaliikenne |
gsm 044 420 1302 | rahastuslaitteet |
kari.mantere[at]pekolanliikenne.fi | |
Linjaesimies | ajojärjestely |
Ari Ilomäki | linjaliikenne |
gsm 044 420 1309 | |
ari.ilomaki[at]pekolanliikenne.fi | |
Arja Pekola | Tietojärjestelmät |
Puh. 044 4201304 | Tilitykset |
arja.pekola(at)pekolanliikenne.fi | Myyntilaskut |
Hallintopäällikkö | |
Päivi Pullinen | Taloushallinto |
Puh. 044 4201310 | Ostolaskut |
paivi.pullinen[at]pekolanliikenne.fi | |
Hallintojohtaja | Tilausajot |
Harri Pekola | Varikot |
Puh. 0500-919917 | |
harri.pekola[at]pekolanliikenne.fi | |
Toimitusjohtaja | |
Risto Pekola | |
gsm 050 564 7700 | |
risto.pekola[at]pekolanliikenne.fi |
Aluejohtaja | Linjaliikenne- ja reittisuunnittelu |
Ari Jansson | Pikavuorot |
(03) 782 4303 | Tilausajot |
gsm 050 370 2057 | |
ari.jansson[at]pekolanliikenne.fi | |
Hämeenlinnan autovarikko
Lautatarhankatu 6
13110 Hämeenlinna
Puh. 044 4201303
Lahden autovarikko
Koneharjunkatu 2
15850 Lahti
Puh. (03) 782 4303
Lopen autovarikko
Kauppatie 33
12700 LOPPI
Puh. (03) 68 500
Joukkoliikennelain § 48 mukainen Laatulupaus
1) tarjottavat liikennepalvelu
- Pekola-Yhtiöt tarjoaa aikataulunmukaisia pikavuoro- ja seutuliikennepalveluja sekä tilausajopalveluja pääosin Etelä-Suomessa.
2) palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottamine
- Linja-autoissa jaettavilla ilmoituksilla.
- Yhtiön internetsivuilla.
- Tiedotteilla mediassa.
- Äkkitilanteissa suoraan asiakkaalle kuljettajan, päivystäjän tai Matkahuollon toimesta.
- Sähköpostilla tilaajalle.
3) käytössä olevat liput ja niiden hinnat
- Kertalippujen ja vaihtolippujen hinnat www.matkahuolto.fi
- Ajantasaiset tuotteet www.matkahuolto.fi
- Seutu- ja työmatkalippujen hinnat vahvistaa kulloinenkin viranomainen.
4) informaatio- ja lippujärjestelmiin kuuluminen
- Lippujärjestelmät – Matkahuollon lipputuotteet ja viranomaisten määrittämät lipputuotteet.
- Informaatiojärjestelmät – Matkahuollon aikatauluinfo www.matkahuolto.fi
- Omat www-sivut ja tulostettavat alueelliset aikataulut.
- Oma aikatauluneuvonta puhelimitse.
5) käytössä olevat ajoneuvot, niiden mahdollinen matala- lattiaisuus ja varusteet, jotka helpottavat matkustajan autoon pääsyä
- Pikavuoroliikenteen linja-autoissa on portaita etu- ja takaovella. Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista. Kuljettajat huolehtivat matkustajien matkatavarat bussin tavaratilaan. Pikavuoro-liikenteemme on osa valtakunnallista Express-bus-järjestelmää.
- Seutuliikenteen linja-autoissa on portaita etu- ja keskiovella. Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista. Osa autoista etu- ja keskioven väliltä matalalattiaisia.
- Tilausajoautoissa on portaita etu- ja takaovella. Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista. Tilausajoissa voidaan tarpeen mukaan käyttää myös soveltuvaa matalalattiakalustoa.
6) asiakastyytyväisyyden mittaaminen
- Sähköpostilla ja internetsivujen lomakkeella tulevan asiakaspalautteen käsittely.
7) valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaukset
- Valitukset käsitellään työnjohdossa ja palaute annetaan asianosaiselle. Vakavat valitukset käsitellään toimitusjohtajan ja asianomaisen kesken.
- Jos ajo jää toteutumatta yhtiön puolesta mahdollinen etukäteen laskutettu hinta palautetaan.
- Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus/tilaus viikkoa ennen ajoa veloituksetta. 2 vrk ennen ajon alkua 50 % laskutuksella, 1 vrk ennen ajon alkua 100 % laskutuksella. Yhtiö pyrkii aina täyttämään sopimuksensa itse tai alihankkijoiden välityksellä.
- Vahingonkorvauksista neuvotellaan tapauskohtaisesti erikseen. Linjaliikenteen hyvityksenä tarjotaan ensisijaisesti ilmaisia matkoja ko liikenteeseen.
8) vammaisten ja liikuntarajoitteisten matkustajien käytettävissä olevan palvelun, heidän avustamisensa, siitä tiedottaminen sekä muu eri väestöryhmien tarpeiden huomioon ottaminen
- Kuljettajat auttavat apua tarvitsevia mahdollisuuksien mukaan.
Hämeenlinnassa 15.12.2011
Pekola-Yhtiöt