PÄÄKONTTORI
Hämeenlinna

Linja-autoasema 2. krs
13100 Hämeenlinna

Puh. (03) 68 500

Avoinna Ma-Pe 8.30–15.30

ALUETOIMISTO
Lahti

Koneharjunkatu 2
15850 Lahti

Puh. (03) 782 4303

TILAUSAJOJEN TIEDUSTELUT JA TILAUKSET

puh. (03) 685 0100

sähköposti: myynti@pekolanliikenne.fi

Voit myös jättää tiedustelun/tarjouspyynnön kotisivujen lomakkeen kautta.

Kuljettajiemme ammattitaito ja hyvä palvelu ovat tunnusmerkkejämme.

Viemme ryhmänne perille turvallisesti, aikataulussa ja kokonaistaloudellisesti.

Viihtyisät, siistit ja ilmastoidut automme ovat aina siellä, missä asiakkaamme niitä tarvitsevat.

puh. (03) 68 500
Tilausajot
puh. (03) 6850 100
myynti[at]pekolanliikenne.fi
Linjaesimies ajojärjestely
Kari Mantere linjaliikenne
gsm 044 420 1302 rahastuslaitteet
kari.mantere[at]pekolanliikenne.fi
Linjaesimies ajojärjestely
Ari Ilomäki linjaliikenne
gsm 044 420 1309
ari.ilomaki[at]pekolanliikenne.fi
Arja Pekola Tietojärjestelmät
Puh. 044 4201304 Tilitykset
 arja.pekola(at)pekolanliikenne.fi Myyntilaskut
Hallintopäällikkö
Päivi Pullinen Taloushallinto
Puh. 044 4201310 Ostolaskut
paivi.pullinen[at]pekolanliikenne.fi
Hallintojohtaja Tilausajot
Harri Pekola Varikot
Puh. 0500-919917
harri.pekola[at]pekolanliikenne.fi
Toimitusjohtaja
Risto Pekola
gsm 050 564 7700
risto.pekola[at]pekolanliikenne.fi
Aluejohtaja Linjaliikenne- ja reittisuunnittelu
Ari Jansson Pikavuorot
(03) 782 4303 Tilausajot
gsm 050 370 2057
ari.jansson[at]pekolanliikenne.fi

Hämeenlinnan autovarikko

Lautatarhankatu 6
13110 Hämeenlinna
Puh. 044 4201303

Lahden autovarikko

Koneharjunkatu 2
15850 Lahti
Puh. (03) 782 4303

Lopen autovarikko

Kauppatie 33
12700 LOPPI
Puh. (03) 68 500

Joukkoliikennelain § 48 mukainen Laatulupaus

1) tarjottavat liikennepalvelu

  • Pekola-Yhtiöt tarjoaa aikataulunmukaisia pikavuoro- ja seutuliikennepalveluja sekä tilausajopalveluja pääosin Etelä-Suomessa.

2) palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottamine

  • Linja-autoissa jaettavilla ilmoituksilla.
  • Yhtiön internetsivuilla.
  • Tiedotteilla mediassa.
  • Äkkitilanteissa suoraan asiakkaalle kuljettajan, päivystäjän tai Matkahuollon toimesta.
  • Sähköpostilla tilaajalle.

3) käytössä olevat liput ja niiden hinnat

  • Kertalippujen ja vaihtolippujen hinnat www.matkahuolto.fi
  • Ajantasaiset tuotteet  www.matkahuolto.fi
  • Seutu- ja työmatkalippujen hinnat vahvistaa kulloinenkin viranomainen.

4) informaatio- ja lippujärjestelmiin kuuluminen

  • Lippujärjestelmät – Matkahuollon lipputuotteet ja viranomaisten määrittämät lipputuotteet.
  • Informaatiojärjestelmät – Matkahuollon aikatauluinfo www.matkahuolto.fi
  • Omat www-sivut ja tulostettavat alueelliset aikataulut.
  • Oma aikatauluneuvonta puhelimitse.

5) käytössä olevat ajoneuvot, niiden mahdollinen matala- lattiaisuus ja varusteet, jotka helpottavat matkustajan autoon pääsyä

  • Pikavuoroliikenteen linja-autoissa on portaita etu- ja takaovella. Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista. Kuljettajat huolehtivat matkustajien matkatavarat bussin tavaratilaan. Pikavuoro-liikenteemme on osa valtakunnallista Express-bus-järjestelmää.
  • Seutuliikenteen linja-autoissa on portaita etu- ja keskiovella. Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista. Osa autoista etu- ja keskioven väliltä matalalattiaisia.
  • Tilausajoautoissa on portaita etu- ja takaovella. Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista. Tilausajoissa voidaan tarpeen mukaan käyttää myös soveltuvaa matalalattiakalustoa.

6) asiakastyytyväisyyden mittaaminen

  • Sähköpostilla ja internetsivujen lomakkeella tulevan asiakaspalautteen käsittely.

7) valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaukset

  • Valitukset käsitellään työnjohdossa ja palaute annetaan asianosaiselle. Vakavat valitukset käsitellään toimitusjohtajan ja asianomaisen kesken.
  • Jos ajo jää toteutumatta yhtiön puolesta mahdollinen etukäteen laskutettu hinta palautetaan.
  • Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus/tilaus viikkoa ennen ajoa veloituksetta. 2 vrk ennen ajon alkua  50 % laskutuksella, 1 vrk ennen ajon alkua 100 % laskutuksella. Yhtiö pyrkii aina täyttämään sopimuksensa itse tai alihankkijoiden välityksellä.
  • Vahingonkorvauksista neuvotellaan tapauskohtaisesti erikseen. Linjaliikenteen hyvityksenä tarjotaan ensisijaisesti ilmaisia matkoja ko liikenteeseen.

8) vammaisten ja liikuntarajoitteisten matkustajien käytettävissä olevan palvelun, heidän avustamisensa, siitä tiedottaminen sekä muu eri väestöryhmien tarpeiden huomioon ottaminen

  • Kuljettajat auttavat apua tarvitsevia mahdollisuuksien mukaan.

Hämeenlinnassa 15.12.2011
Pekola-Yhtiöt